Köpvillkor

 

Både företag och privatpersoner är välkomna att handla hos oss.
OBS! Alla priser i butiken är angivna ex.moms.
.
Hur du handlar;
Du kan handla som gäst. Vill du öppna konto gör du det i samband med beställning i kassan.
Är du från Finland? Läs mer här
.
 Olika betalningsalternativ; 
I kassan väljer du hur du tänker betala din order:
 

1)  Swish. Du betalar enkelt och snabbt. Kvitto läggs i paketet tillsammans med dina varor

2)  Kort, banköverföring eller faktura 15 dagar via Paysons SSL secure checkout. Väljer du faktura görs en kreditkontroll. Vid kortbetalning eller direktöverföring görs ingen kreditkontroll.

3)  Företagskunder, faktura 30 dagar. Kreditkontroll kan komma att utföras. Om kund är ny brukar vi ta det genom Svea Ekonomi första en-två gångerna. Då görs en automatisk kreditkontroll. Eftersom Svea Ekonomi inte accepterar föreningar, stiftelser och offentliga verksamheter gör vi i dessa fall en individuell prövning beroende på inköpsvärde mm.

 

         Fraktkostnad;
Om leverans sker i Sverige gäller fraktfritt vid order över 1000 kr ex.moms (1 250 kr ink.moms), annars fast frakt 96 kr ex.moms (120 kr ink.moms). Vissa undantag för skrymmande gods. Om leverans sker utom Sverige, vg kontakta oss för fraktuppgift. För Finland gäller andra villkor.
-
Leveranstid;
Produkter i lager skickas normalt inom 24 timmar.
Produkter ej i lager skickas normalt inom två veckor. Vi kontaktar dig snarast ifall något är restat.
(Vi har ca 97-98% av vårt sortimentet konstant på lager.).
--
Leveranssätt;
Som standard skickas beställningen till ditt närmaste DHL Servicepoint.
Du får sms-avisering när paketet finns för avhämtning och du hämtar det själv när du har tid. Vid skrymmande paket dvs.kolli tyngre än 20kg och/eller kollit är längre än 150cm, skickar vi som gods med sms-avisering där du själv kommer överens med fraktbolaget om leveransdag eller att du själv hämtar hos närmaste DHL-terminal.
 
Önskar du företagspaket (ej för privatpersoner), dvs. att leverans sker till företaget så ange detta under info i kassan - men då måste det finnas folk under dagtid som kan ta emot paketet. Om leveransförsöket misslyckas fakturera DHL en avgift vilken vi fakturerar kunden.

Reklamation;
Reklamationsrätten är för företagskund enligt köplagen och för privatkund enligt konsumentköplagen. För att en reklamation skall godkännas ska felet ha funnits vid leveransen och ej uppkommit till följd av oaktsamhet eller oförsiktigt användande. Om kund vill reklamera varan ska denne maila till info@skvissen.se och ange sitt namn, ordernummer och beskriva vad som är fel med varan. Efter att Skvissen snarast har behandlat ärendet och godkänt reklamationen kan kund skicka den reklamerade varan tillbaka till Skvissen AB, Fibergatan 3, 267 73  Billesholm, Sverige. Samtliga fraktkostnader förenade med en reklamation, vare sig det är fraktkostnad tillbaka till Skvissen och fraktkostnad av ny vara/reparerad vara tillbaka till Kunden, står Skvissen AB. Skvissen kommer överens med kunden om

Utebliven vara;
Om Kund, efter mottagandet av sin försändelse, finner att någon vara saknas som Kund beställt, ska Kund snarast meddela detta till info@skvissen.se. Skvissen AB åtar sig då att snarast och på egen kostnad, skicka den uteblivna varan till Kunden i efterhand.

Ångerrätt;
Nedanstående här under ångerrätt gäller endast konsumenter dvs.privatpersoner. Om order lagts av näringsidkare gäller villkor om ångerrätt endast ifall de avtalats mellan köpare och säljare.

Vid köp av varor på den här webbplatsen (www.skvissen.se) gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela detta inom 14 dagar från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen).

Om Kunden vill ångra ett köp som gjorts via den här webbplatsen (www.skvissen.se) ska Kunden, innan ångerfristen löpt ut, skicka ett e-mail till info@skvissen.se där Kunden tydligt anger att denne ångrar hela eller delar av köpet med angivande av sitt namn och ordernummer. Kunden får direkt ett bekräftelsemail och därefter kan Kunden skicka de varor Kunden ångrat till Skvissen AB, Fibergatan 3, 26773  Billesholm, Sverige.

Säljaren betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 14 dagar från och med det datum Kundens meddelande om utövande av ångerrätten mottogs. Säljaren får dock vänta med återbetalningen tills Säljaren tagit emot varan eller Kunden har visat att varan har sänts tillbaka, t.ex. genom ett inlämningskvitto. Återbetalningen kommer att ske till Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning. 

När Kunden ångrar sitt köp betalas det belopp som Kunden betalat för varan tillbaka till Kunden, inklusive leveranskostnader. Vid retur av del av order återbetalas leveranskostnaden inte.

Vid utövande av ångerrätten betalar Kunden returfrakten, om inte annat anges. Kunden ansvarar för varans skick efter det att Kunden har mottagit varan, samt under returfrakten. Kundens ansvar upphör när Skvissen AB har mottagit returen. Kunden ska spara inlämningskvitto på returen. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till Skvissen. Varan ska skickas väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.

Störningar;
För ej avhämtade paket betalar Kunden en avgift om 210 exkl.moms (262 ink.moms)
Vid försenad betalning av faktura debiteras dröjsmålsränta 19%
samt påminnelseavgift om 50 kr exkl.moms. Betalar Kunden fortfarande inte skickas inkassokrav och ev.KF.

Information om GDPR hittar du HÄR
 
- - -
 
Domänen www.skvissen.se ägs och drivs av:
Skvissen AB
Fibergatan 3
267 73 Billesholm.

Swish nr:123 472 95 88 
Bankgiro nr: 451-1242
VAT nr: SE556200318501
Org.nr: 556200-3185

- - -
.